YANNİS RİTSOS ŞİİRLERİ...

Yiannis Ritsos Şiirleri...


ATİNA 1970

Bu yollarda
insanlar yürür, insanlar
telaşlı, telaşlılar*
gitmeye, kaçmaya (nereden?)
ulaşmaya (nereye?) – bilmiyorum – yüzleri yok
elektrik süpürgeleri, çizmeler, kutular –
telaşlılar.

Eskiden , bu yollardan
büyük bayrakları ile geçmişlerdi,
ve sesleri vardı (hatırlıyorum, duymuştum)
duyuluyordu sesleri.

Şimdi,
yürüyorlar, koşuyorlar, telaşlılar,
onlar bu telaşın içinde hareketsiz -
tren geçiyor, giriyorlar, itişiyorlar
yeşil, kırmızı trafik lambası
camın ardında bir bekçi
fahişe, asker, kasap dükkanı
külden bir duvar
zamandan da yüksek
heykelleri dahi görmüyorlar.


Yannis Ritsos ‘un 1973 baskısı “Koridor ve Merdiven’ şiir kitabından (sayfa 7).

*şiirdeki fiilin anlamı acele etmek, çeviride telaş olarak kullanılmasını daha uygun buldum.




YALNIZ

Gizlenmek istemiyorum artık – dedi
Sandalyeler, insanlar, çocuklarım, sigaralarım,
ölüm o, ölüm siz, ölüm ben
kahve tabağımda kırıyorum kirli kürdanımı
ölüm o, beni görüyor, onu görüyorum – yalnız ölüm
saksıda sardunyalar, kafeste kanaryalar –
dinlemeyin hiçbir şeyi – koridor, gaz lambası,
duvarda eski fotoğraflar, siyah şemsiyeler
yerin altında suskun sular, ev gidiyor
kiracılar içinde, o uzun koltukla birlikte –
ev de gidiyor, kayboluyor, kayboldu – nereye?



Yannis Ritsos’un 1973 baskısı ‘Koridor ve Merdiven’ şiir kitabından (sayfa 8).



O...
http://www.yitikulke.com/yannis-ritsos-yeni-siirler.html#more-4570

Yorumlar

Popüler Yayınlar